//tyrrooh
STPM #1

Saturday 25 March 2017 @ 08:15 | 0 Comment [s]



Hai blog, long time no see right? miss me? i'm kinda thinks to spend my time by typing and post it here. Well, just to make sure iam not wasting my time during my gap months. Okay, so today, im gonna tell you stories about my Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia aka "STPM" year. 
          Start dari awal okay. From Why, When, Where, What, Who and How I can or went to STPM? Why I chose STPM? senang. It's because of friend actually my best friend, fieszah. I did promise dengan dia untuk not going too far from her so we decided to take form 6 together and we will make sure we'll get 4flat as the final result. Memandangkan kitorang punya perbezaan antara semua result dari PMR sampai SPM tak jauh beza so ya, why not we try it kan. Hati ni sebenarnya tak nak masuk form 6 memang dari form 5 lagi memang tak nak masuk form 6 tapi nak buat macam mana kan. dah janji and im not kind of girl yang mungkir janji begitu je. So, ya, that's why I went to form 6. When? tarikh tak ingat sangat tapi dalam bulan March ke May 2015. Goddd, aku lupa semua benda. yang pasti tahun 2015. 
        Where? I continued my study for form 6 at Kluang High School. so, for all those yang dari Kluang, Johor siapa yang tak tahu STK right? STK showcase, great student, great result, everyhing is great about this school. So, bila semua dah high ( aku tak masukkan high tu, kk), hangpa kena faham, high expectation dari orang-orang kampung ialah result korang kena gempak macam sekolah tu jugak. Dah boleh nampak bibit-bibit nak ke stress dia kat situ ya. Okay, im not going to tell you about this dengan lagi panjang. Tunggu next entry okay. 
          What? what apa ya? what my first impression about form 6? not that bad la, just aku anggap budak-budak yang masuk form 6 ni, ialah budak-budak yang tak ada harapan dah, yang tak banyak A, yang memang dah tak ada harapan nak masuk universiti. okay-okay. honestly, memang aku fikir tu. but,I'm totally wrong especially when I got physics class and kalau korang tanya student yang kat kelas tu berapa A. paling rendah la 3A for SPM and that was me and the highest one was 9A's. padan muka aku kan pandang rendah kat form6. Boleh dah gelakkan dekat diri sendiri tyra. 
          WHO? honestly, tak ada siapa yang paksa aku masuk form 6 even my mom sendiri doesnt know much about form 6. Memang orang yang sangat-sangat menyakinkan aku untuk form 6 ialah fieszah la. Actually, dia tak menyakinkan pun tapi because of that promise, aku teguhkan diri lah jugak walaupun dapat kptm Kelantan for seni bina  tapi lepas masuk form 6, aku tak de mood nak belajar seni bina. So, aku sambung je la form 6.
            HOW? senang je dapat form 6 ni. tapi aku lupa. kk yang aku tahu nanti korang cek online kut then u'll know sekolah mana korang dapat, kelas or subjek apa yang akan korang study, bila daftar. lebih kurang la. For your information, yang dapat matrik tu and tak nak masuk sana dan nak masuk STPM, act korang boleh mohon dekat PPD.
So, thats all for today for the beginning. i'll continue it when im free. bye. Assalamualaikum.
Whatever you do today, tomorrow, next week, next month or next year, always remember and pray to ALLAH. HE know what is the best for us.


| Newer Post
The Disclaimer

Hi Iam a girl with different personalities
Close your eyes and imagine the best version of you possible. THat's who you really are, let go of any part of you that doesnt believe it


Navigations!

Diary About


Talk Less, Type More


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : tyrrooh

Best View at GOOGLE CHROME!